Екскурсія школою Докладніше...
Цьогорічними призерами міських олімпіад стали Докладніше...
Режим роботи Докладніше...
В період реформування системи освіти виняткового значення набуває система методичної роботи, головна мета якої – надання дієвої допомоги педагогам, керівникам у розвитку їх професійної майстерності та рівня психологічної підготовки, удосконаленні організації навчання та виховання, процесу активізації творчого потенціалу кожного вчителя, формуванні здатності до швидкої адаптації в умовах, що постійно змінюються у зв’язку з переходом на нові Державні стандарти.
Вирішення цих проблем у ліцеї №17 здійснюється через роботу інформаційно-методичної служби.
Основними принципами діяльності інформаційно-методичної служби ліцею є:
Методичне забезпечення навчально-виховного процесу в навчальних закладах області в 2013-2014 навчальному році
Головне завдання діяльності інформаційно-методичної служби полягає в систематичному вдосконаленні методичних і практичних умінь вчителя, керівника на базі досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду.
Виходячи з цього, основні функції інформаційно-методичної служби:
Реалізація функцій спрямована на пошук, обробку, аналіз, систематизацію інформації про стан науково-методичної діяльності, здійснення зворотнього зв’язку та контролю. Усі функції постійно доповнюють одна одну і мають завершений циклічний вигляд.
Виходячи з цього, визначено зміст роботи інформаційно-методичної служби:
- забезпечення професійною інформацією;
- підтримка експериментальною оцінкою педагогів ліцею;
- підвищення теоретичного рівня знань;
- діагностика і аналіз якості освітнього навчально-виховного процесу;
- допомога в підготовці до атестації;
- організація індивідуального консультування і професійної підтримки педагогів;
- організація методичної і науково-дослідницької роботи ліцею;
- підвищення кваліфікації педагогів;
- організація і допомога в проведенні професійних конкурсів;
- визначення структури методичної роботи в ліцеї;
- виявлення, узагальнення і поширення передового управлінського і педагогічного досвіду;
- організація проведення семінарів, конкурсів;
- відбір і видавництво педагогічних матеріалів;
- допомога в розробці інноваційних програм;
- надання допомоги в проведенні відкритих заходів;
- організація та проведення учнівських олімпіад, конкурсів тощо.
Основна методична проблема над якою працює інформаційно-методична служба – це науково-методичне забезпечення розвитку професійної майстерності педагогічних працівників міста в умовах реформування системи освіти.
Вся робота інформаційно-методичної служби базується на діагностичній основі, що дає можливість визначити головні напрямки, зміст, форми і методи роботи відповідно до запитів керівників закладів та педагогічних працівників.
Діагностування здійснюється шляхом:
- анкетування;
- педагогічного спостереження;
- бесіди;
- інтерв’ю;
- тестування;
- самооцінки.
Аналіз первинних матеріалів допомагає виокремити проблему та завдання, які потребують подальшого вирішення.
В рамках впровадження профільного навчання, починаючи із створення ліцею (1993 р.) я, як заступник директора з навчально-виховної роботи, працювала над створенням діагностично-моніторингової системи, яка сприяла якісному відбору, навчанню за профілями та отриманню конкурентноспроможної особистості в результаті. Діагностування потреб та розумових здібностей стало поштовхом для відкриття нових профілів – економічного (1995 р.) та прикладної лінгвістики (1998 р.), а також зміни структури ліцею.
Відповідно до поставленої проблеми, напрямків роботи та на основі вивчення професійних особливостей навчально – виховного процесу, проблем та перспектив розвитку складається план роботи та формується структура методичної роботи з педагогічними кадрами ліцею.
Дуже важливим для нас є показник вступу ліцеїстів до ВНЗ. Відсоток вступу складає від 98 до 100%. Більшість випускників навчається за рахунок бюджетних коштів, є кращими студентами своїх ВНЗ і учасниками та призерами студентських олімпіад та конкурсів.
Особливо важливим для педагогічного колективу є питання підтвердження вірності профільного вибору учнів в ліцеї. Доведено, що профільність і правильність вибору учнів підтверджується професійним визначенням та здобутком професій у ВНЗ. Отже, і вся робота по удосконаленню профільного вибору та відпрацюванню всіх питань у профільних класах має свій сенс. Підсумовуючи сказане, вважаю за необхідне відзначити, що організація навчально – методичної роботи в ліцеї має свої специфічні особливості:
- педагогічний колектив складається з творчо працюючих учителів;
- в закладі створена належна морально – психологічна атмосфера;
- у ліцеї вироблені та збагачуються прекрасні традиції співпраці, взаємоповаги, взаємодопомоги, панує дух товариства і толерантності.
Про результативність роботи вчителів свідчать результати навчальної діяльності ліцеїстів в предметних олімпіадах і конкурсах наукових робіт, що зростають із року в рік. А також результати участі педагогів у Всеукраїнському конкурсі «Вчитель року».
2002 р. – Бойко О.В., лауреат обласного конкурсу в номінації «українська мова та література»;
2004 р. – Бейдерман Б.В., переможець обласного конкурсу в номінації «заступник директора з навчально-виховної роботи»;
2005 р. – Бекас А.Л., лауреат обласного конкурсу в номінації «історія»;
2006 р. – Медведик О.Б., дипломант Всеукраїнського конкурсу в номінації «початкові класи»
2014 р. - Паюк О.В., переможець обласного конкурсу в номінації "світова література"
Адміністрація ліцею відзначає, що за період роботи навчального закладу як ліцею вдалося створити належні умови, творчий мікроклімат в педагогічному колективі, спрямувати науково – методичну роботу на реалізацію основних завдань, поставлених перед освітою на сучасному етапі.
Ірина, 20 років, студентка 4-го курсу Хмельницкого національного університету.
Ліцей №17
Старша школа:
29013, м.Хмельницький, вул. Проскурівського підпілля, 89
Тел.: (0382) 65-62-07
Молодша школа:
29013, м.Хмельницький, вул. Театральна, 5
Тел.: (0382) 70-28-81